Fondatorul dietei Oshawa, dieta macrobiotice este Georges Oshawa, deşi majoritatea oamenilor îi spun în mod eronat.

Pentru cine nu ştie deja, despre alimentaţia macrobiotică se mai spune că este şi arta longevităţii şi a reîntineririi.

Curios să afli de ce?

 

 

 

Ei bine, pentru că s-a concluzionat că dieta macrobiotică este, în fapt, un mod de viaţă real, care te pune în armonie cu natura şi cu mediul.

De-a lungul timpului, această dietă a fost utilizată în tratarea şi vindecarea anumitor boli, printre care chiar şi cancerul.

În concluzie, macrobiotica este, dacă ţinem cont de definiţie, cea care ne permite să trăim în mod armonios cu natura.

Întreaga creaţiune, astrele, atomul, cosmosul, vegetalul, animalul, umanul, corpul nostru, celulele şi funcţiile noastre – totul conţine, dar se şi manifestă prin jocul permanent al contrariilor. Suntem cu totul cufundaţi în acest joc Yin şi Yang.” (Georges Ohsawa)

La baza dietei macrobiotice create de Georges Oshawa stă conceptul oriental de energii complementare yin şi yang.

Despre yin şi yang se ştie că sunt două forţe opuse, dar complementare, care se spune că guvernează asupra tuturor aspectelor vieţii.

Pentru a putea spune că se menţine un echilibru natural, trebuie ca cele două energii să fie în echilibru.

Atunci când aceste două energii se găsesc în echilibru, efectele sunt uimitor de benefice: vindecare, detoxifiere şi echilibrare a fluxurilor de energie din corp.

De aceea, despre dieta Oshawa se spune că este o modalitate prin care se purifică şi se armonizează trupul şi organismul prin alimentaţie.

Poza reprezentativa dieta oshawa

“Am văzut mii de cazuri de boli aşa-zis incurabile vindecate prin terapeutica noastră de echilibrare a energiilor fiinţei” (G. Ohsawa)”

Ce presupune dieta Oshawa?

Această dietă presupune ca pe parcursul a 10 zile să se consume numai şi numai cerealele Yang: grâu, orez, hrişca şi mei.

Proporţia şi combinaţiile nu contează, atâta timp cât consumăm aceste produse şi numai aceste produse, atunci este în regulă, procedăm aşa cum trebuie.

Poţi consuma aceste cereale fie fierte, fie coapte. Se acceptă un singur condiment şi acesta este sarea grunjoasă.

Dacă suferi de o afecţiune gravă, atunci, recomandat pentru tine, este un regim ţinut în perioade successive.

Asta înseamnă, mai multe grupe de câte 10 zile, cu pauze de 3–5 zile după fiecare două grupe.

În zilele de pauză se admite şi consumul altor alimente, însă, de preferat, să fie tot tip yang, adică uşor de digerat, dar extrem de nutritive.

Regula este simplă: regimul se repetă până când efectul obţinut este şi cel dorit!

În perioada celor 10 zile de regim nu se permite decât consumul de grâu, orez, hrişca şi mei.

Cum am spus deja, singurul condiment de care dispui este sarea grunjoasă, iar dacă te întrebi ce ai voie să bei- numai şi numai apă! Apă plata, nicicum minerală!

În ceea ce priveşte cerealele din alimentaţie, ai grijă să fie integrale. Numai din când în când ai voie să consumi şi orez alb.

Dacă te întrebi cum vei consuma aceste cereale, răspunsul este simplu: cum vrei tu- fierte, coapte, măcinate, sub formă de terci (mămăligă) sau turtiţe.

De asemenea, aceeaşi regulă se aplică şi în privinţa cantităţii.

Poţi consuma oricât de mult vrei, în mai multe mese pe zi.

Dacă eşti fan al băuturilor răcoritoare, al freshurilor, cafelei sau ceaiului, să ştii că acestea sunt interzise pe intreagă perioada a regimului.

Cât durează regimul Oshawa?

 

 

 

 

 

Fără să existe vreo excepţie, dieta Oshawa se desfăşoară pe parcursul a 10 zile consecutive. Posibilităţile de acţiune diferă în funcţie de scopul urmărit.

  • Dacă ceea ce îţi doreşti este o purificare a corpului şi o menţinere cât mai bună a stării de sănătate, atunci poţi repeta regimul de câteva ori pe an.
  • Cele mai potrivite momente pentru acest lucru sunt perioadele de tranziţie dintre anotimpuri sau perioadele în care se ţin posturile creştine mari.

S-a concluzionat că 2-4 perioade de dietă Oshawa sunt, în mod normal, mai mult decât suficiente pentru ca o persoană relativ echilibrată, care nu suferă de afecţiuni de natură Yin.

  • Dacă organismul nostru suferă în urma unor obiceiuri alimentare nesănătoase, atunci dieta Oshawa se recomandă să fie ţinută în cicluri consecuvite de câte 10 zile, cu o pauză de  3-5 zile, odată la fiecare două etape.

Dacă te găseşti în această situaţie, atunci, sfatul meu este să consulţi un terapeut competent.

Ai nevoie de asistenţă şi evaluarea lui, nu ai vrea să diminuezi în mod exagerat resursele organismului.

Sunt cazuri în care, acest regim este util în tratarea unor boli grave, ca scleroza în plăci şi cancerul.

În aceste situaţii, se ajunge chiar şi la 10-30 de regimuri succesive.

Alimentele permise în regimul Oshawa

În perioada consacrată acestui regim alimentar, nu ai voie să mănânci nimic altceva în afară de:

  • grâu
  • orez
  • mei
  • hrişcă

Pe acestea le poţi prepara prin fierbere, coacere, prăjire s.a.m.d. În prepararea lor te poţi folosi doar de apă şi o mică cantitate de sare.

 La ce efecte să te aştepţi de la regimul Oshawa?

Ceea ce promite regimul Oshawa nu a reuşit niciun alt regim să promită! Ţinut cu stricteţe, acest regim te ajută să scapi de aproape orice boală.

De aceea, se spune că efectele acestei diete sunt aproape miraculoase.

„Nu există boli incurabile. Am văzut mii de pretinse boli incurabile, ca diabetul, paralizii de tot felul, lepră, epilepsie, astm, etc. vindecate în 10 zile sau în câteva săptămâni prin macrobiotică, astfel încât sunt convins că nu ar mai există boli incurabile dacă am adopta această metodă. Tratamentul nostru este foarte simplu. Orice boală trebuie să se vindece complet în 10 zile, şi iată de ce: boala vine de la sânge, noi eliminăm o zecime din celulele sângelui în fiecare zi; în consecinţă putem, printr-o alimentaţie convenabilă, să ne reînnoim sângele în decurs de 10 zile. Această teorie este simplă, dar aplicarea ei este delicată şi poate chiar complicată… ea constă în folosirea unor alimente naturale, abandonarea medicamentelor, a operaţiilor, a curelor de odihnă.” (George Ohsawa)

Universităţi din SUA au fost atrase de această idee şi au pornit studii medicale, în urmă cărora s-a demonstrat că regimul Oshawa reuşeşte să scadă cantitatea de radicali liberi din sângele nostru.

Asta dovedeşte clar că dieta Oshawa este utilă în tratarea cancerului, dar şi în eliminarea oricărui tip de tumoare.

S-a observant şi s-a concluzionat că în urma regimului ţinut ca la carte, se limpezeşte mintea, digestia devine mult mai bună, iar secreţiile hormonale sunt reglate.

Astfel, te bucuri de un ten mai curat, luminos şi mai sănătos, în vreme ce pofta de viaţă îţi este amplificată.

De asemenea, regimul Oshawa ajută şi în îmbunătăţirea controlului asupra energiei vitale şi a celei sexuale.

De aceea, se spune că această dietă este un mare ajutor în tratarea impotenţei la bărbaţi.

Printre alte efecte importante ale acestei diete se găseşte şi diminuarea poftelor şi a diferitelor dependenţe alimentare, care îţi sunt dăunătoare.

Astfel, vei asista la o purficare masivă a corpului:

  • toxinele se vor elimina
  • în ceea ce priveste conditia fizică, psihică şi mentală îţi vor fi vădit îmbunătăţite.

Reţete de inclus în regimul Oshawa

Turtiţe din grâu, mei sau hrişca

Ingrediente: 500 gr. grâu/ mei/ hrişca, 1 linguriţă sare grunjoasă, 150 ml apă.

Cum se prepară: Macină grâul cu o râşnită de cafea şi amestecă cu apă si sare.

  • Compoziţia se lasă la odihnit timp de 30 de minute.
  • Dupa ce trec cele 30 de minute, se modelează turtiţele.
  • Peste turtiţe poţi adăuga boabe de mei.
  • În final, se coc la cuptor pentru circa 20 de minute.

Poza reteta Turtiţe din grâu, mei sau hrişca

Sărăţele din grâu şi mei

Urmând aceeaşi procedura ca şi în cazul turtiţelor se prepară şi sărăţelele.

  • Se modelează subţire
  • se taie fâşii,
  • după care se aruncă sare grunjoasă pe aluat
  • Se aşteaptă timp de 30 de minute, să se coacă, în cuptor.

Poza reteta Sărăţele din grâu şi mei