Prima și prima dată când am auzit de dieta balerină a fost la tv, în  cadrul unei emisiuni.

Invitată era doamna Monica Tatoiu, care susținea că a găsit secretul siluetei perfecte.

Este vorba despre un regim hipocaloric, care nu durează mai mult de patru zile și care,  dacă este ținut cu strictețe, garantează ceea ce promite- pierdea câte un kilogram pe zi.

 Curioasă cum poți să slăbești și tu? Atunci, haide să aflăm mai multe!

Cine poate ține dieta balerina?

Dieta balerinei este o dietă hipoalergică, care garantează rezultatele urmărite, dacă este ținută ca la carte.

Trebuie să știi, însă, că dacă suferi de anemie sau de alte afecțiuni cardiace, acest regim îți este interzis, dat fiind că e foarte restrictiv.

Oricum ar fi- că suferi ori nu de varii afecțiunii- înainte de a începe orice regim este obligatoriu să faci o vizită medicului specialist.

Numai acesta îți poate confirma dacă poți ori nu să urmezi dieta balerină, fără a te  confrunta cu probleme.

Ca să nu se creeze confuzie, trebuie spus că acest regim nu se adresează în mod exclusiv balerinelor.

Ci oricărei femei, care dorește să se mândrească cu o talie de viespe. Este, așadar, o dietă minune pentru femeile active, ambițioase și implicate.

Ce mai putem spune,însă, este că într-adevăr acest regim are ca inspirație regimul balerinelor- de aici și numele.

Acestea au un regim strict și personalizat, care să corespundă nevoilor lor deosebite.

Ce știm despre balerine?

 Ca se supun multor ore de antrenament, ca li se impune o masă corporală cât mai mică, în mod clar mai mică decât a femeilor „comune”.

Deci, din start, cunoaștem acest lucru despre dieta balerină- asigură nutrienții necesari, fără a afecta în vreun fel silueta.

La bază, o balerină menține o bună organizare

Pentru a înțelege mai bine felul în care funcționează dieta balerină, m-am gândit să aflăm câteva lucruri și despre viața celor care au inspirat-o.

Balerinele sunt foarte bune organizatoare- întotdeauna atente cu programul lor, inclusiv atunci când vine vorba despre mese.

O balerină profesionistă nu o să se înfometeze niciodată o zi întreagă, pentru ca la cină să se înfrupte.

Așa că, aviz amatoarelor- acest gen de strategie nu va da niciodată roade. Înfometarea nu te face decât să mănânci peste măsură după.

De asemenea, cu un stomac gol, o balerină nu este în formă în timpul antrenamentelor.

De aceea, balerinele consumă trei mese pe zi, însoțite de trei gustări.

Gustările sunt porții mici, care aduc aportul de carbohidrați și proteine necesar).

Programul lor strict este următorul: Micul-dejun se servește înaintea antrenamentului de dimineață cu aproximativ două ore.

Vorbim despre un mic-dejun slab în grăsimi, pentru că se dorește să fie digerat foarte rapid.

Dacă balerinele au antrenamente și după-amiază, atunci își trag energia dintr-un baton nutritiv, consumat odată la două ore.

Vara, dacă mai au și un program prelungit, de până la 10 ore de antrenament intensiv, în mod clar, balerinele acordă atenție sportia regimului lor.

Au nevoie să se hrănească în mod corespunzător. După fiecare antrenament, în prima oră, o balerină trebuie neapărat să mănânce, altfel ar ceda.

Asadar, acesta este ritmul de viață al unei balerine.

Acum că înțelegem, măcar puțin, cum le funcționează trupul și organismul și ne putem da seama de nevoile acelui organism, cred că e momentul potrivit să vorbim despre dieta balerină- regimul alimentar al balerinelor.

Dieta balerină- ce, cum și de ce?

Pentru că am văzut care este ritmul de viață al unei balerine, nu e de mirare că regimul balerină se clădește pe alimentație ușoară, care se digeră fără complicații înainte de culcare.

In dieta balerină,  carbohidrații vin din fructe, legume și cereale integrale, nimic mai mult, niciodată!

De asemenea, dacă nu era deja evident, zahărul și orice tip de cereală rafinată (orez alb, pâine albă, paste obișnuite albe și orice preparat din făină albă) ies din discuție.

La nivel de proteine, sursa necesară se trag din carnea consumată, care trebuie să fie slabă.

Așadar, poți consuma carne de pasăre, cu condiția să-i îndepărtezi pielea și carne de pește, evident, care este cea mai bună!

Din când în când, fără a face exces, poți mânca și carne de vită. Trebuie, însă, să cosnumi numai file de mușchi de vită.

O altă sursă de proteine admisă în dieta balerină sunt și produsele lactate, cele care vin în formula cu un aport redus de grăsimi.

In ceea ce privește grăsimile sănătoase, acestea ți le vei procura din uleiul de măsline, care înlocuiește orice tip de alt ulei.

 La fel de bune în acest caz sunt și nucile ( nuci, migdale, alune de pădure și altele) sau peștii grași de apă rece. Somonul este un astfel de pește.

Un astfel de regim atent structurat ajută balerinele să fie grațioase, să plutească pe scenă, fără a avea probleme de anemie s.a.m.d.

Schița în procente a hranei din dieta balerină

– 55 % complex de carbohidrati

– 20 % proteine din carne slabă

– 25 % grasimi sanatoase

Meniul extrem al dietei balerină

In cele ce urmează, îți prezint un exemplu de meniu al dietei balerină în mod restrictiv.

Ora 08:00 – o cafea mare, fără zahăr sau lapte;

Ora 10:00 – 2 ouă fierte, cu sare. Nu se consumă paine;

Ora 12:00 – un pahar de suc de roșii – este de preferat să fie preparat în casă, și nu din comerț, căci conține aditivi și E-uri;

Ora 14:00 – 100 g de carne la grătar (pui, pește sau curcan) și o felie de pâine integrală. Nu aveți voie mezeluri, nici pâine alba.

Ora 16:00 – un mar;

Ora 18:00 – 100 g brânză de capră, oaie sau vacă. Niciodată să nu consumi mozzarella sau cascaval.

Meniul „blând” al dietei balerina

Daca mai sus ți-am prezentat un meniu în mod restrictiv, să-ți prezint și unul mai blând.

Ora 08:00 – 3 felii mici de brânză slabă și un pahar de lapte cald cu 1% grăsime sau iaurt degresat;

Ora 10:00 –  o felie de pâine cu unt, o cană de cafea cu o lingură mică de miere;

Ora 12:00 – un bol mic de supă. La felul doi, o lingură de orez dietetic (fără ulei, sare sau alte alimente/condimente), o bucată de carne neprajită.

Ține minte! Carnea nu trebuie niciodată să fie preparată  in ulei, iar ca rație, bucata de carne  nu trebuie să depășească mărimea unei palme.

Ora 16:00 – un fruct acru.

Cina se ia cu 2 ore înainte de culcare: un pahar de lapte cald cu o linguriță de miere sau un pahar de iaurt.

Regulile de bază ale dietei balerină

Alegând să urmezi dieta balerină, alegi să urmezi un stil de viață sănătos, bazat pe hrană sănătoasă și ușoară.

Este, desigur, un stil de viață strict, dar care dă roade.

Daca vrei să urmezi această dietă, sunt câteva reguli, pe care trebuie să le respescti, pentru ca regimul să-și facă treaba.

 Să-ți spun care sunt aceste reguli!

  • Tine-te cât mai departe de zahăr!!! Zahărul este cel care poate creea un dezechilibru în modul în care ajunge să distribuie energia.

Balerinele nu consumă niciodată zahăr. Ele aleg să se bazeze pe produse care le dau energia necesară în mod treptat.

Așadar, o primă regulă a dietei balerină constă în a nu consuma niciodată zahăr sau substituenți ai acestuia.

  • De asemenea, ți se recomandă să  renunți la sarea în exces. Consumul excesiv de sare, duce la retenția de lichide și, în final, la balonare.

Te sfătuiesc să te rezumi la sarea pe care ți-o oferă, în mod natural, alimentele, fără să adaugi nici măcar puțin în plus.

  •  În cazul lactatelor, bazează-te pe produsele cu nr. scăzut de grăsimi. Acestea controlează asimilearea caloriilor în organism.

Alege întotdeauna alimente slabe în grăsimi, pentur că sunt o sursă importantă de calciu.

  • De regulă, în dieta balerină, fiecare porție trebuie împărțită pe jumatate.
  • Consuma numai și numai produse dietetice (inclusiv branza). Iar dacă poți, laptele dilueaza-l  cu apă sau gheață.
  •  Daca vrei să consumi maioneze, consumă maioneză de casă, care să fi fost preparată fără gălbenuș și fără sare.
  •  Renunță la sare! Înlocuiește-o cu sos de soia sau mirodenii.
  • Drept gustări între mese, poți consuma și batoane nutritive, dacă este necesar, pentru un plus de energie.
  • Doar pentru că este o dietă restrictivă, dieta balerină nu exclude necesitatea exercițiilor fizice. De aceea, este necesar să faci mult sport!
  • Cu 30 de minute înainte de fiecare masă bea apă. Repetă mișcarea și la o oră după ce ai mancat.
  • Poti bea cu regularitate ceai pentru slabit.

In concluzie, aceasta este dieta balerină și regulile ei.

Este, așadar, o dietă extrem de rapidă și eficientă, însă, este și o dietă foarte restrictivă, ceea ce o face să fie imposibilă pentru multe dintre noi.