Dieta Atkins este o dietă cu tradiţie de peste 40 de ani şi se bucură să fie una dintre cele mai folosite diete. Te ajută să scapi de kilogramele în plus şi mai mult decât atât, promite ca rezultatele să se păstreze în timp.

La baza dietei Atkins se află o strategie concentrată pe o alimentaţie bazată pe proteine şi grăsimi, menţinându-se întotdeauna un nivel minim de carbohidraţi.

Vei fi uimită, probabil, să afli, însă, că această dietă nu s-a bucurat întotdeauna de aprobare. Din contră, la început dieta Atkins era considerată nesătoasă.

În timp, însă, percepţia asupra ei s-a schimbat. Specialiştii au realizat studii în urma cărora s-a concluzionat că este un regim sigur, pentru cei care nu au probleme serioase cu rinichii.

Ceea ce deosebeşte dieta Atkins de alte diete este faptul că nivelul de carbohidraţi propus este foarte redus. În acelaşi timp, se acordă atenţie sporită nivelului de zahăr din sânge, astfel scăzând poftele.

Ţinând acest regim, depozitele tale de grăsime vor fi consumate, în locul carbohidraţilor brusc reduşi. Astfel, în etapa agresivă a dietei vei pierde 6 kg. După această etapă, vei începe să pierzi câte un kilogram pe săptămână.

Descoperă programul dietei

Dieta Atkins este o dietă complexă, care se clădeşte pe parcursul a patru etape. Aceste etape sunt: de inducţie, de slăbire, de echilibrare şi de menţinere.

Ţine minte! Pe parcursul acestei diete, este obligatoriu să bei cel puţin 1,5 litri de apă zilnic si să faci cel puţin 30 de minute de sport zilnic.

În continuare, vom detalia fiecare etapă a dietei Atkins, ca să înţelegem mai bine cum funcţionează.

Etapa 1: Inducția

Etapa de inducţie este prima etapă a dietei şi are rolul de a te obişnui cu reducerea carbohidraţilor. Aceasta presupune că zilnic ai voie să mănânci doar 20 de grame şi doar anumite legume.

Vei pune, în schimb, mare accent pe proteinele pe care ţi le tragi din carnea de pui, de vită, din peşte, ouă şi uleiuri vegetale sau unt.

Aşadar, meniul tău în această etapă se va compune din carne, în cea mai mare parte. Desigur, pe lângă această carne poţi adăuga porţii de salată sau legume, atâta timp cât sunt porţii mici- 2-3 linguri.

Mai poţi adăuga şi nişte brânză de vacă sau smântână. Pentru asezonare, foloseşte-te de unt sau de ulei.

Această primă etapă a dietei Atkins durează 2 săptămâni. Nu depăşi durata maximă de 2 săptămâni, pentru că oricum este o etapă dură pentru organism.

De asemenea, ţine minte că nu ai voie să te apropii de cereale, paste, pâine, cartofi şi orice alt fel de carbohidrat. La fel, şi cafeaua, alcoolul şi zahărul sunt elemente interzise.

Etapa a doua: Slăbirea constantă

 

După prima etapă, de inducţie, urmează cea de-a doua, care este ceva mai îndelungată ca perioadă de timp. Nu are o perioadă de timp limită, ci ar trebui să se prelungească atât cât este nevoie că tu să ajungi la greutatea dorită.

În mod normal, ritmul de slăbire este în medie de un kilogram pe săptămână. Asta înseamnă că dacă vrei să slăbeşti 10 kilograme, atunci etapa a doua a dietei Atkins se va întinde pe circa o lună şi jumătate.

În această etapă se recomandă creşterea cantităţii de carbohidraţi cu până la 5 grame. Sursa de vegetale trebuie, însă, să rămână aceeaşi că şi în prima etapă.

De asemenea, de 2-3 ori pe săptămână ai voie să mănânci fructe de pădure sau mere. În acelaşi timp, îţi sunt premise şi nucile şi seminţele. Acestea, tot de 2-3 ori pe săptămână!

Etapa a 3-a: Echilibrarea

Felicitări! După cea de-a doua etapă a dietei, ai reuşit să ajungi la greutatea dorită. Acum, a venit momentul să-ţi echilibrezi metabolismul.

În acelaşi timp, organismul tău se va obişnui cu noua ta greutate.Acesta este un moment critic pentru multe persoane care aleg să ţină această dietă.

Motivul?  Se entuziasmează atât de tare că au atins greutatea dorită încât aleg să depună armele încă de pe acum.

O greşeală mai mare nici că ai putea face! Făcând această alegere nu vei face decât să dai înapoi.

Kilogramele în plus vor reveni şi, în plus, este foarte posibil să suferi serios din cauza tuturor dezechilibrelor care vor avea loc în organismul tău din punct de vedere nutritional.

În această etapă, ţi se recomandă să creşti cantitatea de carbohidraţi cu aproximativ 5 grame în fiecare săptămână.

Asta înseamnă că săptămânal creşti cantitatea de salată şi legume cu 1-2 linguri.

Ideal este ca în această etapă să-ţi monitorizezi în mod constant greutatea. Se recomandă acest lucru, pentru că în mod normal, greutatea ta trebuie să stagneze.

În caz contrar, dacă observi că începi să iei în greutate din nou, atunci, din nefericire, trebuie să te întorci la cantitatea de carbohidraţi din săptămâna precedentă.

Asta înseamnă alte 3 săptămâni pe carbohidraţi puţini. Etapa a 3-a, de echilibrare, se încheie abia după ce poţi confirma că greutatea ta este constantă pe parcursul a trei săptămâni.

Etapa a 4-a: Finalul. Menținerea

Etapa a 4-a este, de fapt, o prelungire a celei de-a treia. Mai exact, în etapa a 4-a continui să creşti în mod treptat cantitatea de carbohidraţi, până ajungi la cel mult 80 de grame pe zi.

Evident, se recomandă acest lucru atâta timp cât greutatea ta este constantă.

O veste care se prea poate să te bucure, este că în etapa a 4-a poţi să te răsfeţi şi cu 2-3 cubuleţe de ciocolată. Ține cont, trebuie să fie ciocolată neagră şi ai voie s-o consumi numai de 2 ori pe săptămână.

Află ce alimente îți sunt permise în dieta Atkins

– În ceea ce priveşte carnea, ţi se permite să consumi: carne de vită, carne de porc, carne de miel, carne de pui, şuncă slabă, bacon.

– În ceea ce priveşte carnea de peşte, ai voie să consumi orice tip de peşte şi fructe de mare.

– Când consumi ouă, fii sigură că alegi ouă de ţară sau ecologice.

– Legumele alese trebuie să fie slabe în carbohidraţi: spanac, broccoli, sparanghel, varză s.a.m.d.

– Lactate.

– Nuci şi seminţe

– Grăsimi sănătoase: ulei extravirgin de măsline, ulei de cocos/ palmier, avocado şi ulei de avocado.

Ce este interzis consumului în dieta Atkins

– Zahărul trebuie exclus complet din dieta ta. Asta înseamnă că nu ai voie nici băuturi răcoritoare, nici sucuri de fructe, nici prăjituri, bomboane sau îngheţată.

– Cerealele din grâu, secară, orz sau orez sunt şi ele interzise.

– Nu orice fel de ulei vegetal este şi benefic pentru dieta ta. De exemplu, dieta Atkins, nu-ţi permite să consume ulei de soia, ulei de porumb, ulei de seminţe de bumbac, ulei de canola.

– Grăsimile trans sunt, de asemenea, interzise. De obicei, astfel de grăsimi se regăsesc în produsele alimentare prelucrate, care au în lista de ingrediente termenul hidrogenat.

– Evită şi legumele care au un conţinut mare de carbohidraţi: morcovii, fasolea, lintea, năutul.

– Nici fructele cu conţinut mare de carbohidraţi nu sunt prietenele tale în timpul dietei. Evita bananele, merele, portocalele, perele şi strugurii, dar numai în faza de inducţie.

– Şi dacă nu era deja evident, nu ai voie să consume cartofi, cartofi dulci.

Atenţie!Dieta Atkins este în mod vehement interzisă celor care suferă de boli ale rinichilor, dar şi celor care se confruntă cu diabetul sau cu afecţiuni ale ficatului.

Pentru a fi 100% sigură că poţi urma această dietă, fără a-ţi pune în pericol sănătatea, o vizită la medic este tot ceea ce trebuie să faci.

Fă-i o vizită înainte de a începe dieta, aşa e cel mai bine! Informaţiile din acest articol sunt generale, iar rezultatele şi reacţiile adverse sunt diferite de la persoană la persoană.

Ai grijă de tine şi de organismul tău! Alege să slăbeşti în mod responsabil şi sănătos!