Pentru că se bucură de o popularitate în creştere şi în Occident, imposibil să nu fi auzit niciodată de ceaiul vere.

Motivele pentru care acest tip de ceai se bucură de o aşa notorietate sunt beneficiile pe care acesta le aduce sănătăţii noastre.

Şi nu spune asta numai gura poporului, ci o susţin studii de specialitate făcute de-a lungul vremii.

Ca prim exemplu, ceaiul verde este foarte bogat în antioxidanţi şi ştim cu toţii cât de necesari sunt aceştia organismului uman.

Şi pentru că ceva atât de mic este atât de benefic nouă, am zis să îţi împărtăşim mai multe informaţii legate de ceaiul verde.

Unele poate îţi sunt cunoscute, altele nu. Oricum ar fi, rămâi cu noi până la final.

Ceaiul verde- ce este acesta?

Am observat că sunt multe cazuri în care persoanele cred că ceaiul verde este, de fapt, făcut din orice plantă verde, ca de exemplu menta.

Ei bine, nu! Ceaiul verde este obţinut din frunze de ceai verde, care chiar aşa se numesc.

Aceste plante de ceai verde sunt culese proaspăt şi se pun la conservat pentru o scurtă perioada de timp.

Există diferenţe mari în metoda de păstrare a ceaiului verde, spre deosebire de cum se păstrează ceaiul negru.

În vreme ce ceaiul negru se lasă să se oxideze, imediat după ce sunt adunate, frunzele de ceai verde trebuie încălzite.

Asta tocmai pentru a evita procesul natural de oxidare.

Astfel, putem concluziona şi spune că modul de procesare al frunzelor de ceai verde se face prin expunerea la aburi fierbinţi.

Dacă spaţiul nu-ţi permite să apelezi la metoda prin aburi, nu-i nicio problemă!

Aceleaşi rezultate le obţii şi dacă alegi să usuci frunzele de ceai verde în tigaie sau în cuptor.

Şi asta face ceaiul verde să iasă în evidenţă faţă de celalalte tipuri de ceai- ceai negru, alb sau oolong.

Ceaiul verde- cum îl preparăm?

Sunt persoane cărora nu le place ceaiul verde.

Despre aceste persoane, iubitorii ceaiului verde spun că nu apreciază gustul pentru că, mai mult ca sigur, îl prepară în mod greşit.

O primă greşeală pe care foarte probabil o faci şi tu este să infuzezi frunzele de ceai verde în apă clocotită.

Această metodă de preparare este potrivită ceaiului negru, dar nu este potrivită şi pentru ceaiul verde.

Asta pentru că turnând apă clocotită peste ceaiul verde rişti ca frunzele să prindă un gust amar, care nu o să-ţi placă deloc.

Concluzia? Ceaiul verde se prepară cu apă fierbinte, a cărei temperatura nu depăşeşte temperatura de 70 – 80 grade Celsius.

De asemenea, trebuie să acorzi atenţie şi timpului de infuzare. Nu lasă frunzele de ceai verde la infuzat prea mult timp.

Astfel nu faci decât să obţii un ceai extrem de concentrat, cu un gust foarte amar.

Perioada de infuzare perfectă pentru ceaiul verde este de 30 -40 secunde, cel mult un minut sau două!

Ca să ştii şi care este gustul de ceai perfect, o să-ţi detaliem puţin.

După regulă ceaiului bine făcut, ceaiul verde de calitate te îmbie cu arome diverse, în funcţie de sortimentul frunzelor utilizate.

Astfel, aromele posibile pe care le poţi întâlni în cazul ceaiului verde sunt: dulce, dulce-amărui, gust de nuci, gust vegetal, aromă de unt, aromă florală, fructată sau oceanică.

Ceaiul verde- beneficiile pe care ţi le asigură

Unii dintre suporterii cei mai înfocaţi ai ceaiului verde sunt asiaticii.

Încă din vremuri străvechi, aceştia au crezut în proprietăţile medicinale ale ceaiului verde.

Aceştia tratează o serie vastă de afecţiuni numai cu ajutorul ceaiului verde.

De la afecţiuni de tip durere de cap, până la afecţiuni serioase, ca depresia, asiaticii ne conving că ceaiul verde face bine!

Datele istorice arată că medicina chineză tradiţională se foloseşte de ceaiul verede de mai bine de 4000 de ani.

Şi pentru că atâţia ani de încredere nu pot trece neobservaţi, recent s-au efectuat studii care să concluzioneze – este ceaiul verde cu adevărat atât de binefăcător pentru organismul nostru?

Rezultatele studiilor sunt promiţătoare. În 1992 un studiu epidemiologic publicat de Jurnalul Institutului Naţional de Cancer din SUA a concluzionat că participanţii studiului, care au băut regulat ceai verde au prezentat şi o reducere simţitoare a riscului de cancer esofagian.

Mai exact, s-a redus acest risc cu 60%! Cu adevărat surprinzător, nu-i aşa?

Cercetătorii careu au întreprins acest studiu au concluzionat că responsabil pentru acest beneficiu uimitor al ceaiului verse este un compus pe care acesta îl conţine şi care ajută în inhibarea proliferării celuleor canceroase din organism.

Alte studii au dovedit faptul că ceaiul verde consumat frecvent este un ajutant real atunci când ne confruntăm cu oricare dintre afecţiunile următoare: cancer, artrită reumatoidă, nivel ridicat de colesterol, boli cardiovasculare, infecţii şi disfuncţii ale sistemului imunitar.

Te întrebi în continuare ce are ceaiul verde, care îl face atât de benefic?

Se pare că secretul terapeutic acestuia se găseşte în faptul că vine cu un conţinut bogat în polifenoli de tip catechine, mai ales în galat de epigalocatechin (EGCG).

Cel din urmă menţionat este, de fapt, un puternic antioxidant, care ne este de ajutor împotriva dezvoltării celulelor canceroase şi le omoară pe cele  bolnave, fără a ataca, însă, celulele sănătoase.

De asemenea, acest component al ceaiului verde- EGCG este implicat în prevenirea formării de cheaguri de sânge.

Dacă la prima vedere nu-ţi pare atât de important, află că, de fapt, este un beneficiu foarte important, pentru că tromboza este principala cauza a infarcturilor miocardice şi a atacurilor de tip cerebral.

Ceaiul verde- ajutorul tău în păstrarea unei siluete perfecte

Cercetările ştiinţifice în ceea ce priveşte ceaiul verde au concluzionat şi faptul că acesta promite efecte pozitive şi asupra siluetei noastre.

În 1999, Jurnalul American de Nutriţie Clinică a publicat un studiu, care susţine că persoanele care zilnic consumă o combinaţie de cofeină şi extract de ceai negreu ardeau mai multe calorii.

Ceaiul verde este un produs care prezintă cantităţi moderate de cofeină.

Astfel, consumul de ceai verde acţionează prin supresia poftei de mâncare, ia polizaharidele şi alte componente ale ceaiului verde sunt responsabile pentru menţinerea unui nivel de zahăr scăzut în sânge

Ceaiul verde- când devine periculos consumul

Dacă tot am vorbit despre aspectele benefice ale consumului de ceai verde, trebuie să-ţi prezentăm întregul ansamblu şi să-ţi facem cunoscute şi situaţiile în care ceaiul verde poate dăuna.

Aşadar, te sfătuim să ţii cont de următoarele precauţii.

În ciuda numeroaselor beneficii aduse sănătăţii de către ceaiul verde, există şi câteva precauţii de care consumatorii trebuie să ţină cont.

De exemplu, conţinutul de cofeină din ceaiul verde ( 30 -60 de mg de cofeină/ ceaşcă de ceai verde), poate provoca insomnii.

Dar chiar şi aşa, mult mai sănătoasă este o ceaşcă de ceai verde în comparaţie cu cană de cafea, care conţine peste 100 mg de cofeină.

O altă problemă de care trebuie să ţii cont când alegi să consumi ceai verde este faptul că poate apărea o contaminare cu plumb.

De aceea, se recomandă un consum regulat, dar cu moderaţie!

Ai poftă de-o cană de ceai verde? Noi îţi recomandăm

Acum, că tot ţi-am prezentat beneficiile şi contraindicaţiile ceaiului verde, ne-am gândit să trecem şi la lucruri plăcute- degustarea sortimentelor de ceai.

Aşa că, în cele ce urmează îţi recomandăm câteva sortimente de ceai verde, care să-ţi aromatizeze dimineţile, după-amiezile şi serile.

  • Ceai verde Jasmine Special

Ceaiul verde Jasmine Special este un ceai aromatizat de florile de iasomie, care îl parfumează şi îi da un gust cu totul special.

Acest tip de ceai verde se bucură de o popularitate longevivă, fiind prezent încă din timpul Dinastiei Song.

Pentru cei care abia acum pătrund între ale artei ceaiului, ceaiul verde Jasmine Special este alegerea perfectă.

  • Ceai verde cu ginseng & goji

Ceaiul verde cu ginseng & goji este una dintre cele mai benefice băuturi, cu care să-ţi aromatizezi fiecare zi.

Un ceai deosebit, care îmbină proprietăţile benefice ale ceaiului verde cu proprietăţile miraculoase ale ginsengului şi fructelor goji.

Pentru cei care nu sunt familiarizaţi, ginsengul vine cu numeroase beneficii pentru sănătate.

Dintre acestea amintim- reducerea efectelor îmbătrânirii organismului şi consolidarea imunităţii.

Goji, pe partea cealaltă abundă în proteine, vitamine, minerale, fibre şi aminoacizi.

În fructele de goji regăseşti o sursă importantă de antioxidanţi.

Aşadar, o ceaşcă de ceai verde cu ginseng şi fructe de goji este o plăcere plină de aromă, dar şi o sursă de sănătate reală.

  • Ceai verde cu acai & goji

O ceaşcă de ceai verde cu acai şi goji pe zi este un prieten de nădejde.

Vei găsi în această ceaşcă o cantitate importantă de antioxidanţi, care încetinesc îmbătrânirea pielii, cresc imunitatea şi ajută la protejarea oaselor şi a ligamentelor.

Încearcă şi tu infuzia de ceai verde cu acai şi goji şi bucură-te de sănătate.